Atkinsonova dieta jídelníček

Autorem diety je Dr. Atkinson. Má čtyři fáze, které si zde vysvětlíme:

V první fázi (tedy prvních 14 dní) byste měli jíst skutečně velmi málo sacharidů, jen asi 20 g za den. Ti znalejší ví, že to je zhruba množství obsažené v jednom menším jablku nebo 250 g mrkve. Dávejte pozor na skryté sacharidy, které jsou v zelenině. Neměli byste jíst žádné pečivo ani přílohy, alkohol, sladkosti a ovoce. Zařazujte naopak masa, mléčné výrobky, vejce, ryby, šunku nad 90 % masa a listovou zeleninu. Obsahu tuku je neomezen. Původní dieta má tři jídla denně, zdravější bude jíst pět jídel v pravidelných intervalech.

Atkinsonova dieta jídelníček při první fázi

  • Ke snídani si dejte například šmakouna (potravinu z vaječného bílku) nebo bílkovou omeletu.

  • K dopolední svačině můžete použít listový salát s trochou olivového oleje nebo semínek.

  • K obědu je vhodné maso nebo ryba, jako přílohu můžete použít listový salát, cuketu nebo třeba salátovou okurku.

  • K odpolední svačině využijte například šunku od kosti.

  • K večeři dejte opět plátek masa nebo rybu a k tomu listový salát nebo špenátové lístky.

 

Druhá fáze bývá různě dlouhá v závislosti na tom, kolik chcete zhubnout. Tato fáze povoluje 40 g sacharidů. To stále není mnoho a proto doporučujeme před dodržování této diety vyhledat pomoc odborníka. Svůj jídelníček můžete rozšířit o něco málo ovoce nebo malé množství celozrnného pečiva. Hlídejte si příjem 40 g sacharidů. Můžete používat tučné mléčné výrobky, tučná masa, vajíčka bez omezení a klidně i rybičky v oleji. Vypadat to může takto.

 

Atkinsonova dieta jídelníček při druhé fázi

  • Snídaně: Omeleta ze dvou vajec a 30 g šunky, paprika bílá 100 g a 2 pl. žitného knäckebrotu

  • Přesnídávka: Polotučný tvaroh 125 g + lžička medu

  • Oběd: Pečený čerstvá losos 150 g na česneku a 100 g cherry rajčat

  • Svačina: Olomoucké tvarůžky 100 g a okurka salátová 100 g

  • Večeře: Steak z roštěné 150 g, dušený špenát 150 g

 

Třetí fázi nastavíte, když už jste skoro zhubli a zbývají Vám třeba dvě tři kila. Pomalu zvyšujte sacharidy až na množství, které Vaše tělo zvládne bez toho, aby jste opět nabírali. U každého člověk to je individuální, záleží na věku, váze, na pohybu a celkovém režimu. Využít můžete již menší množství příloh, brambor, rýže, jáhlů a celozrnného pečiva.

Čtvrtá fáze je udržovací, kdy pokračujete tam, kde jste ve třetí fázi skončili. Tzn. tam, kolik Vaše tělo zvládlo sacharidů bez opětovného nabírání.




Nejlépe uděláte, když nás kontaktujete.

Jsme připraveni Vám pomoci, proto nás kontaktujte na telefonním čísle 734 790 070

Hovor je zcela nezávazný a slouží pro vyřešení všech Vašich otázek.

 

NEBO nám zanechte Vaše telefonní číslo a my Vám radi zavoláme :-)

[Přeskočit navigaci]

VYŠETŘENÍ DNES
jen za 300 Kč
běžně za 700 Kč

Objednejte
     si vyšetření
- vyplňte kontaktní formulář

 

Vaši spokojenost GARANTUJEME 100 % vrácením peněz.

VAŠÍ SPOKOJENOST GARANTUJEME 100 % VRÁCENÍM PENĚZ ZA VYŠETŘENÍ.

Zkušenosti
našich klientů

Radek L., 38 let, Miletín

Poměrně dlouho jsem se nemohl zbavit své nadváhy, spíše velké obezity. Lhal bych, kdybych řekl, že mě to netížilo a zdravotně neomezovalo. Váha se...

Více informací

Drahomíra V., 41 let, Praha

Jediným důvodem, proč jsem vyhledala odborníka na výživu, bylo to, že jsem již po delší dobu nemohla snížit svou váhu. Snažila jsem se...

Více informací