Mononukleóza dieta


Dříve se při onemocnění mononukleózou předepisovala přísná jaterní dieta. Lékaři však dospěli k názoru, že byla zbytečně náročná a tak od ní upustili. V současné době jsou platná doporučení, která se blíží zdravým stravovacím návykům. Níže jsou uvedeny rady, jak se stravovat při mononukleóze.

 

Hlavní doporučení pro Mononukleózovou dietu: 

  • jezte pravidelně - tedy 5 - 6 jídel za den v menších porcích

  • pijte dostatek tekutin - minimálně 2,5 litru neslazených tekutin denně

  • omezte příjem živočišných tuků - vynechejte tučná masa, uzeniny, paštiky a polotovary z mletého masa

  • nejezte smažená jídla a přepálené tuky

  • omezte sůl - vyhněte se potravinám s vysokým obsahem soli a předpřipraveným polotovarům (včetně hamburgerů, hranolek, pizzy a dalšího rychlého občerstvení)

  • živočišné tuky nahrazujte rostlinnými - např. oleje, ořechy

  • konzumujte celozrnné pečivo a výrobky z celozrnné mouky, jako jsou celozrnné těstoviny

  • omezte kávu - pijte ji maximálně 1 x za den

  • jezte dostatek bílkovin - z libového masa, ryb, mléčných produktů a vajíček

  • vejce jezte max. 7 ks týdně

  • zařaďte luštěniny a výrobky z luštěnin, jako je tofu a podobně

  • vyhledejte pomoc kvalitního výživového poradce, který s vámi probere a posoudí vaše konkrétní podmínky a možnosti a doporučí optimální stravu




Nejlépe uděláte, když nás kontaktujete.

Jsme připraveni Vám pomoci, proto nás kontaktujte na telefonním čísle 734 790 070

Hovor je zcela nezávazný a slouží pro vyřešení všech Vašich otázek.

 

NEBO nám zanechte Vaše telefonní číslo a my Vám radi zavoláme :-)

[Přeskočit navigaci]

VYŠETŘENÍ DNES
jen za 300 Kč
běžně za 700 Kč

Objednejte
     si vyšetření
- vyplňte kontaktní formulář

 

Vaši spokojenost GARANTUJEME 100 % vrácením peněz.

VAŠÍ SPOKOJENOST GARANTUJEME 100 % VRÁCENÍM PENĚZ ZA VYŠETŘENÍ.

Zkušenosti
našich klientů

Bára M., 34 let, Ronov nad Doubravou

Před rokem jsem úplně náhodou narazila na stránky Centra výživy a zdraví. Neslibovali zázraky, jen reálnou šanci udělat něco se svým zdravím....

Více informací

Magda N., 27 let, Písek

Od mala jsem byla vedená k různým sportům a tak jsem neřešila problémy s váhou, dokud se mi na jednom z tréninků nestal úraz. Ten mne donutil...

Více informací